Great news: "heavy" ladies live longer! Seriously

B_johnschlong

Experimental Member
Joined
Jan 30, 2006
Posts
653
Media
0
Likes
4
Points
163
Gender
Male
Girls, forget the argument that being a bit heavier is bad for your health. New research shows the exact opposite.

Seriously.

Here's the Dutch article, which I will summarize for you:
wo 03/09/08 22:17 - Volgens recent onderzoek hebben mensen met overgewicht geen hoger maar net een lager sterfterisico dan hun soortgenoten met een normale BMI (Body Mass Index). Dat meldt het vakblad De Huisarts.


Verschillende recente studies tonen aan dat mensen met een BMI tussen 25 en 30, wat nu beschouwd wordt als zwaarlijvig, een lagere mortaliteit vertonen dan personen met een normale BMI.

In 2004 schreven Amerikaanse onderzoekers dat overgewicht en zwaarlijvigheid even veel overlijdens veroorzaakten als roken. Maar in 2005 wees een ander onderzoek op de noodzaak om deze conclusie te nuanceren: overgewicht zou net tot een afname van de sterfte leiden, dit ten opzichte van een normaal lichaamsgewicht.

Het grotere aantal doden bij mensen met een hogere BMI zou volledig op rekening van ernstige zwaarlijvigheid komen, d.w.z. mensen met een BMI hoger dan 35.

Een 'normaal' lichaamsgewicht bij mensen tussen 25 en 60 jaar die nooit hebben gerookt, geeft zelfs een 50 procent groter overlijdensrisico dan overgewicht.

Volgens de onderzoekers beschermt obesitas tegen sterfte bij infecties. Het zou ook een beschermend effect hebben bij onder meer heupfracturen, wat kan worden verklaard door een steviger botstructuur en een schokdempende werking van het vetweefsel.

Molliger mensen gaan ook echt welgemutster door het leven. Uit het onderzoek blijkt immers dat mensen met een toegenomen BMI minder zelfmoord plegen.


deredactie.be - Overgewicht niet altijd ongezond

-Common knowledge has it that overweight represents health risks. The truth is more nuanced.

-Recent research shows that people with a higher body mass index (BMI) than the one considered "normal" do not have a higher, but in fact a lower mortality.

-Persons with a BMI between 25 and 30, nowadays considered to represent "overweight", are not "obese". Research which said that all people with overweight have a higher risk of dieing earlier, are wrong, because of this group the really obese people (BMI higher than 35) account for the vast majority of excess mortality.

-Researchers therefor zoomed in on the specific group of people with a BMI between 25 and 30 and they found that they live longer than people with a normal BMI. People with a "normal" BMI and who have never smoked between age 25 and 60, even have a 50% higher chance of dieing earlier than similar people with a high BMI but who are not obese.

-According to the new research, overweight protects the body against many infections, which are a key factor causing death in the general population. Excess body fat also strengthens the bone structure, preventing such death-causing events like hip fractures, which are very common in older aged people.

-Most importantly, the researchers found that "heavier" people are generally happier and enjoy better psychological well being. The happiness factor can explain the longer lives. People with a higher than normal BMI also commit less suicide than the group with a "normal" BMI.

-The findings were most outspoken amongst women.


Cool. Ladies, let these pounds hang, but don't go too far.

I like a real chick with good feminine forms and a bubble booty. They're happy and sexy. Just like I want them. What I will never encourage, though, is the trend of fattening farms, where girls go to grow a huge ass. This can end up by generating obese chicks.

In any case, please feel good about your extra pounds. It's a sign of health!
 

D_Jared Padalicki

Account Disabled
Joined
Mar 8, 2008
Posts
7,709
Media
0
Likes
168
Points
133
Ma dat is niet waar, ik heb ondertussen twee jaar een opleiding dieekunde er op zitten en geloof me, een BMI tussen 25-30 lost echt niets op hoor. Vreemd dat ze dat schrijven. Je kans op suikerziekte is veel hoger bij een BMI tussen 25-30, ook de kans op hart- en vaatziekten neemt toe! Ik wil niet betweterig zijn, maar volgens mij klopt hier iets niet. Sorry.
 

B_johnschlong

Experimental Member
Joined
Jan 30, 2006
Posts
653
Media
0
Likes
4
Points
163
Gender
Male
Ma dat is niet waar, ik heb ondertussen twee jaar een opleiding dieekunde er op zitten en geloof me, een BMI tussen 25-30 lost echt niets op hoor. Vreemd dat ze dat schrijven. Je kans op suikerziekte is veel hoger bij een BMI tussen 25-30, ook de kans op hart- en vaatziekten neemt toe! Ik wil niet betweterig zijn, maar volgens mij klopt hier iets niet. Sorry.

Pieterjoke (don't mind me continuing in English?), I'm not an expert, so I can only say what the Journal states.

I was very amazed to read it too, though. But they wouldn't publish this in the country's leading medical journal and put it on the front-page of the state media's outlet if it weren't correct.

Maybe we should get a copy of the original article. Will check.